Wywiady kwestionariuszowe mog膮 by膰 realizowane z u偶yciem kwestionariusza papierowego PAPI lub elektronicznego CAPI i CATI.Same wywiady s膮 najcz臋艣ciej realizowane w: domach respondent贸w, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa du偶o os贸b (in-hall) lub w konkretnych zbiorowo艣ciach (badania audytoryjne np. uczni贸w szko艂y). Zadaniem ankietera bywa te偶 wy艂膮cznie rekrutacja os贸b na badania - zar贸wno prowadzone w miejscach publicznych (in-hall) jak i na badania jako艣ciowe np. zogniskowane wywiady grupowe.
Ankieterzy zajmuj膮cy si臋 wy艂膮cznie rekrutacj膮 s膮 cz臋sto okre艣lani mianem rekruter贸w. Innym zadaniem ankieter贸w jest przyjmowanie roli "Tajemniczych klient贸w" w badaniach typu Mystery shopping.
W tym kontek艣cie powinno jednak m贸wi膰 si臋 o audytorach a nie ankieterach. 殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/AnkieterNa pytania ankieter贸w odpowiadaj膮 te偶 specjali艣ci danych dziedzin, mened偶erowie w firmach oraz grupy przypadkowo i losowo wybranych os贸b. Wszystko zale偶y od celu badania, kt贸re wyznaczy艂a sobie firma przeprowadzaj膮ca te badania.
Grupa odbiorc贸w ankiety powinna by膰 dobrze okre艣lona, poniewa偶 egzaminowanie 藕le dobranej grupy mo偶e poskutkowa膰 bardzo nie sp贸jnymi danymi, a co za tym idzie doprowadzi膰 do b艂臋dnych wniosk贸w i z艂ych wynik贸w badania..