Pneumatyczny układ hamulcowy W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne.
Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie.
Hamulec pneumatyczny hamuje, gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje, gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie, co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu).Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu
Jednak mogą one jeszcze przez jakiś czas spełniać swoje funkcje.
To samo dotyczy motorów i innych pojazdów mechanicznych dostępnych w komisach samochodowych.
Dlatego trafiają do nich na przykład pojazdy rolnicze.
Dzieje się tak dlatego, że wymaga ona sięgnięcia po różne maszyny i bardziej specjalistyczne sprzęty.
Najpierw trzeba ustalić przyczynę awarii dużych części samochodowych, a następnie usunąć je z samochodu i naprawić lub wstawić w ich miejsce nowe części.
Cała procedura wymiany części samochodowych może zajmować różną ilość czasu, dlatego ceny za wymianę dużych części samochodowych mogą być bardzo różne.